سرعت سایت چه گونه در دستگاه لیزر با اهمیت است؟

باز هم مانند مدام , گوگل بخش فراوان مهمی دستگاه لیزر از مسئله را فارغ از جواب رها کرده است .

تعریف‌و‌تمجید گوگل از سرعت تارنما دستگاه لیزر چیست؟

برای پاسخ به این سوال بایستی کمی مسئله را گشوده کنید . دستگاه لیزر سرعت تارنما را می قدرت در موردها پایین تعریف‌و‌تمجید کرد :

هنگامی که ارتفاع میکشد یک صفحه وب کاملا برای بازدید کنندگانش گشوده شود .
هنگامی که ارتفاع می کشد تا ربات های گوگل که صفحه های وب سایت را Crawl می کنند ( که اصطلاحا اسپایدر Spider نامیده می گردند ) یک ورقه را دانلود نمایند .
زمان وقتی که طول می کشد سرور وبسایت به درخواست ارسال شده توسط بازدید کننده ( که می‌تواند یک ربات یا این که یک شخص بازدیدکننده باشد ) , جواب اولیه را بدهد .

مسئله نخستین : سرعت باز شدن وب سایت برای بازدیدکننده

تاثیر سرعت وب بازدیدکننده بر روی دستگاه لیزر

این زمینه مقداری دور از عقل است که گوگل بخواهد ( سرعت وب بازدیدکنندگان تارنما ( دستگاه لیزر را در نتایج جستجو ها تاثیر بدهد . همانگونه که می دانید هرچقدر سرعت دستگاه لیزر وب فردی که وبسایت را گشوده می نماید بالاتر باشد , وب سایت برای وی سریعتر گشوده میشود .

آیا گوگل به‌این اطلاعات دسترسی دارد؟ گوگل چه گونه متوجه میگردد که چقدر زمان می برد تا بازدید کننده ای برگه ای از تارنما شمارا کامل دانلود کند؟

پاسخ : از طریق کدی که برای گوگل آنالیتیکس در کاغذ قرار داده می گردد ! https://rtc24.com/ از طریق آن کد کوتاه جاوا اسکریپت , دستگاه لیزر داده ها متعددی درباره ی سعی بازدید کننده در اختیار دارد .

درحال حاضر فرض فرمائید که به دلیل کندی اینترنت , سایتی به کندی برای یک بازدید کننده گشوده شود . مطمئنا مهندسین گوگل وقتی که بدین موضوع دستگاه لیزر تفکر می کرده اند , متوجه این دستور بوده اند که نباید یک وبسایت را به علت کندی یا تندی سرعت وب مخاطبینش , در نتایج جابجا نماید .

پس این دستور را می توان به آسانی رد کرد .
مورد دوم : سرعت دانلود صفحه ها توسط ربات های گوگل

ربات گوگل ( اسپایدر )

این قضیه در منظر نخستین منطقی ( یا دست‌کم منطقی تر ) به لحاظ می رسد . مشکلی که درباره‌ی اول وجود داشت ; یعنی کندی سرعت وب بازدید کننده , در اینجا دیگر وجود نخواهد داشت . سرور های گوگل احتمال دارد به تدریج دچار اختلال می گردند و بعلاوه خود گوگل از این حادثه مطلع خواهد بود و کارایی می کند دست‌کم در آن دوره کوتاه , وب سایت ها را به جهت کندی مجازات نکند و در نتایج به ذیل نراند .

در اینجا مسائل دیگری مطرح میگردد .

فرض فرمائید یک کاغذ از کد های خالص HTML درست شده باشد . خیر استایل یا کد CSS , نه جاوا اسکریپت و نه تصویری . براین اساس این ورقه HTML شاید در تعدادی میلی ثانیه توسط ربات گوگل دانلود می گردد سوای اینکه لازم باشد فولدر های Stylesheet و جاوا اسکریپت یا این که تصاویر و دیگر فولدر ها مانند فونت ها و غیره دانلود شوند .

آیا این قضیه منطقی به حیث می‌رسد که سایتی هیچ چهره‌ای به کارگیری نمیکند یا اصلا در ظاهر آن اهمیت داده نمی شود , در نتایج گوگل منزلت بهتری داشته باشد؟

شما تحت عنوان یک دستگاه لیزر کار , وبمستر یا تحت عنوان یک کاربر معمولی وب , چند دفعه در نتایج گوگل با سایتی مواجه شده اید که صرفا از کد های HTML ساخته شده باشد؟

یا این که چه بسا چند بار سایتی را دیده اید که شدیدا کیفیت تصاویر خویش را پایین آورده باشد؟ ( به عذر بالاتر رفتن در نتایج ! )

کاهش حجم تصاویر تارنما برای رتبه بهتر در دستگاه لیزر وبسایت


حجم تصویر : ۱ . ۶۷ کیلوبایت

خوشبختانه این موارد خرافاتی با‌گاز در اکنون منزه شدن از ذهن اینترنت مستر ها می باشند و موارد واقعی جای آنان را می‌گیرند .

با کم کردن بیشتراز حد کیفیت تصاویر و قربانی کردن ظاهر وبسایت برای بهبود سرعت , وب سایت شما در نتایج گوگل و از دید دستگاه لیزر اوضاع بهتری پیدا نخواهد کرد .

البته بد نمی‌باشد به این نکته نیز توجه کنیم که قاعدتا با صرفه بودن حجم تصاویر و بقیه فولدر های مو جود در صفحه های وب , کمک بخش اعظمی به پر سرعت باز شدن صفحه ها و محافظت پهنای باند بازدید کنندگان و همچنین منابع سرور می کند . گوگل در صورتی‌که ادعا دارد که به تجربه کاربری اهمیت میدهد , با استفاده دلخواه از تصاویر با حجم ایده آن و ظواهر مناسب , خوب تر میتوانید توجه آن را برای بهینه کردن سایتتان جلب فرمائید .
مسئله سوم : دوره جواب دادن سرور سایت به درخواست ارسال شده به وسیله بازدید کننده

اینجا بحث یه خرده فنی میشود . اجازه دهید با یک نمونه خدمتتان توضیح بدهم .

به وبسایت GTmetrix . com بروید و آدرس یک صفحه را در آن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *